Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس گفت: فضای مجازی به منجلابی تبدیل شده که اگر نتوانیم دست افراد را بگیریم و هدایتگری خوبی داشته باشیم، هم در آن غرق خواهیم شد.

به گزارش تیتر آزاد، علیرضا ابراهیمی نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس، در گفتگو با خبرنگار ما ذر رابطه با شرایط فضای مجازی کشور، اظهار کرد: فضای مجازی کشور می تواند یک فرصت باشد و از آن در اشتغال، انتقال فرهنگ و ایدئولوژی، آموزش، اطلاع رسانی درست و ... استفاده کرد، اما متاسفانه می بینیم که امروزه این فضا، بیشتر به محلی برای سرگرمی، هدر دادن وقت ،تبلیغ اعمال غیر اخلاقی، مکانی برای خودنمایی ، تخلف، تسویه حسابهای شخصی و ... تبدیل شده است.

وی افزود: در فضای مجازی کشور، گروه‌های معاند، گروه هایی که به هیچ چیزی پایبند نیستند و گروه های منتقد، بدون اینکه اطلاعات آنها در جایی ثبت شده باشد، بدون اینکه به جایی پاسخگو باشند و بدون اینکه کسی بر آنها نظارت کند، در حال جولان دادن در فضای مجازی هستند.

ابراهیمی تصریح کرد: فضای مجازی به منجلابی تبدیل شده که اگر نتوانیم دست افراد را بگیریم و هدایتگری خوبی داشته باشیم، هم در آن غرق خواهیم شد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس خاطرنشان کرد: بیشتر کشورها در حال مدیریت فضای مجازی خود هستند اما ما، این خلاء را در مدیریت فضای مجازی کشور داریم.

وی در ادامه بیان کرد: بنده به فیلترینگ تنها زیاد معتقد نیستم. زیرا با فیلتر کردن تنها، بازار فیلتر شکن‌ها داغ خواهد شد و این خود ضرری بزرگ است. ما باید آموزش سواد رسانه در کشور را جدی بگیریم و سطح سواد رسانه ای جامعه را بالا ببریم. ما باید شیوه برخورد و نظارت والدین با فضای مجازی را به آنها آموزش دهیم تا بحث مدیریتی از خانواده شروع شود.

ابراهیمی اعلام کرد: ما باید یک دستگاه متولی و پاسخگو در حوزه فضای مجازی کشور داشته باشیم ضمن مدیریت مسائل این فضا، به افراد متقاضی مجوزهای فعالیتهای گروهی را داده و بر آن فعالیتها نظارت کنند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس گفت: شبکه اطلاعات ملی یا همان اینترنت ملی باید با جدیدت دنبال شود و هر چه سریعتر به بهر برداری برسد. پالایش اطلاعات بسیار مفیدتر و راحت تر از فیلترینگ است و نتیجه مطلوب را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز مرزهای جغرافیایی مشخص، اما مرزهای مجازی نامشخص است. امروز وزارت ارتباطات می گوید متولی فضای مجازی ما هستیم و وزارت دفاع نیز همین داعیه را دارد. باید هر چه سریعتر متولی مشخص و شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود. بنده پیگیر این موضوع در مجلس خواهم بود.

ابراهیمی در پایان تاکید کرد: باز هم می گویم فضای مجازی فرصتی طلایی است که در کشور ما، از ابعاد مفید آن کمتر استفاده می شود و مدیریت درستی بر آن اعمال نشده است.

انتهای پیام/