Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماز جمعه این هفته آزادشهر با حضور پرشور مردم متدین آزادشهر برگزار شد.

به گزارش تیتر آزاد، حجت الاسلام عین ا... شهابی امام جمعه شهرستان آزادشهر در خطبهای نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت خویش و مومنان به تقوای الهی اظهار کرد: حادثه کور تروریستی در چابهار که منجر به شهادت دوتن از مامورین نیروی انتظامی و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد را محکوم می کنیم. دشمنان و استکبار جهانی هرگاه در برابر عظمت ملت ایران کم می آورند، دست به ترور و این رفتار ناجوانمردانه می زنند.

وی افزود: سر نخ این حرکت تروریستی نیز مانند نمونه های مشابه ان در ایران، به آمریکا می رسد. اگر سرنخ را دنبال کنیم، به عربستان، سپس به رژیم صهیونیستی و در آخر به آمریکا خواهیم رسید.

حجت الاسلام شهابی بیان کرد: استکبار جهانی از ۸ سال دفاع مقدس عبرت نگرفته است و فکر می کند با به شهادت رساندن مردم ما، ما عقب نشینی خواهیم کرد، در حالیکه مردم ما شهادت را افتخار می دانند و از مرگ ترسی ندارند.

امام جمعه آزادشهر تصریح کرد: استکبار در برابر ملت ما جنگ اقتصادی راه انداخته است، اما در این جنگ نیز مانند دیگر جنگها پیروز نهایی ملت ایران خواهند بود زیرا این وعده الهی است و بدون شک تحقق خواهد یافت.

خطیب جمعه آزادشهر گفت: تروریست ها منتظر پاسخ کوبنده ما باشند و مردم ما از سپاه پاسداران انتظار دارد تا پاسخی دندان شکن به تروریستها و دستهای پشت پرده بدهند.

وی سپس به پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و هفتمین اجلاسیه نماز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند؛ اجلاس سالانه‌ی نماز از سوئی نشانه‌ی حق‌گزاری در برابر فریضه‌ئی است که میتواند بر همه‌ی اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آنها را کارآمد کند: «إن قُبِلَت قُبِلَ ماسِواها» و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنان که حقِّ این هدیه‌ی الهی را ندانسته و در آن سهل‌انگاری میکنند. نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلاء میبخشد.

حجت الاسلام شهابی اظهار کرد: نماز در راس همه‌ی عبادتهاست و قبولی همه‌ی عبادات به قبولی نماز گره خورده است. بیشترین لفظ و موضوع تکرار شده در قرآن مجید، نماز است. نماز خیمه است، خیمه ای که راس و اساس بندگی است و همه‌ی اعمال در پناه آن مهر تایید می خورند.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: نماز در راس همه‌ی اعمال عبادی قرار دارد. یعنی بر روزه ، زکات، و همه‌ی اعمال عبادی فضیلت و برتری دارد. در بین نماز ها نماز واجب اهمیت بیشتری دارد و در بین نمازهای واجب، نماز ظهر توسط خداوند متعال سفارش ویژه ای شده است که نشانه فضیلت آن می باشد.

خطیب جمعه آزادشهر افزود: در بین نمازهای ظهر، نماز ظهر جمعه جایگاه ویژه ای دارد. تنها نماز که بدون جماعت محقق نمی شود و هیچ حرکت عبادی با آن برابری نمی کند. نماز عبادی، سیاسی جمعه، هم عبادت است و هم سیاست در ان نهفته شده است. در نماز جمعه باید مباحث علمی، معنوی، سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی، ... و مسائل روز دنیا، جامعه مسلمین، کشور و منطقه مطرح شود.

وی بیان کرد: امام جمعه باید منصوب امام معصوم باشد و یا در زمان غیبت منصوب ولی فقیه و یا با واسطه منتصبین ایشان، منصوب ایشان باشد و اگر این انتصاب نباشد نماز جمعه محقق نمی شود.


حجت الاسلام شهابی تصریح کرد: حضرت آقا (رهبر معظم انقلاب) فرمودند که نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است و امام جمعه فرمانده این قرارگاه است.

امام جمعه آزادشهر خاطرنشان کرد: این جایگاه ، جایگاه ویژه ای است . نماز جمعه جایگاه، دفاع از ارزشها و مطالبه حقوق مردم، رهبری و حکومت است. تریبون نماز جمعه، تریبون حکومتی می باشد.

خطیب جمعه آزادشهر گفت: کدام عبادت است که این همه جمعیت را هر هفته در کنار هم جمع نماید. اگر نماز جمعه تنها عبادت بود، خداوند علی اعلی دو رکعت آن را در اختیار امام جمعه قرار نمی داد تا مسائل علمی، سیاسی، اجتماعی ، ... و مسائل روز را بیان کند.

وی یادآور شد: جایگاه نماز جمعه جایگاهی است که مطالبات مردم باید در آن مطرح شده، مسائل عنوان و تفهیم گردد و مردم آگاه به مسائل روز و مسائل منطقه شوند. این جایگاه برای الان و انقلاب ما نیست، بلکه پیامبر اکرم (ص) در اول ورودش به مدینه منوره آن را اقامه کرد. حضرت امام خمینی (ره) در ایران اسلامی و در بین شیعیان این فریضه الهی را احیا کرد.

حجت الاسلام شهابی اظهار کرد: حضرت آقا (امام خامنه ای) مطالبات زیادی را راجع به نماز جمعه مطرح و عنوان می کنند. نماز جمعه بهترین جایگاه نقد، پیشنهادات و مطالبات است. مطالبی که در این جایگاه مقدسی که به عنوان دو رکعت نماز باید مطرح شود. این گفتار بنده نیست، بلکه این گفتار معصومین و بزرگان دین ما می باشد.

امام جمعه آزادشهر افزود: بنا براین از جایگاه نماز جمعه باید بهترین استفاده را ببریم که خلاصه و عصاره و اصل و اساس و راس همه‌ی عبادتهای دینی ماست.


خطیب جمعه آزادشهر اعلام کرد: دشمن از این جایگاه و تریبون می ترسد. باید جایگاه این پایگاه را تقویت کرد. باید حرمت این جایگاه و این پایگاه اسلامی حفظ شود.

وی در قسمت آخر سخنانش به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: امروز ۱۶ آذر، روز دانشجو است. روزی که دانشجویان در سال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران در اعتراض به ورود نیکسون رئیس جمهور آمریکا به دانشگاه تهران اعتراض کردند و حکومت وقت ۳ تن از دانشجویان را شهید و تعداد دیگری را مجروح کرد.

حجت الاسلام شهابی اظهار کرد: کینه استکبار جهانی نسبت به مردم ایران مربوط به این انقلاب نمی شود. با این جرثومه فساد و نفاق نمی شود ارتباط برقرار کرد. این کلام حضرت امام و مقام معظم رهبری است.

امام جمعه آزادشهر در پایان گفت: ما خاطر جمع هستیم که دانشجویان امروز ما، بهتر و بیدارتر از دانشجویان اوایل و پیش از انقلاب هستند.
انتهای پیام/