Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

همایش اساتید بسیجی استان گلستان، ظهر امروز با حضور و سخنرانی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان در سالن اجتماعات امام خمینی دانشگاه آزاد واحد آزادشهر برگزار شد.

 به گزارش تیتر آزاد، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا در جمع اساتید بسیجی استان گلستان، ضمن تبریک هفته وحدت و بسیج وپیامبر اکرم و امام صادق (ع)، اظهار کرد: بسیج یک نیروی نظامی نیست که دارای پادگان، اعوان وانصار خاص و شکل خاص نظامی داشته باشد. بلکه بسیج یک فکر، یک فرهنگ، یک آرمان، یک ایده و یک منطق دارد. منطق بسیج منطق رسول ا...، منطق امیرالمومنین، منطق سید الشهدا و منطق قرآن است.

وی افزود: امام عظیم الشان ما که موسس بسیج و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی است با تاسی از پیامبر اکرم بسیج را پایه گذاری کرد. بزرگترین حدوث تاریخ بشری بعثت نبی مکرم اسلام است و هدف از آن بعثت، تشکیل حکومت اسلامی برای ساری و جاری کردن احکام الهی و سعادت بشر می باشد.

سردار معروفی تصریح کرد: پیامبر اعظم با ورود به مدینه و با تشکیل حکومت اسلامی، در اولین اقدام بسیج مستضعفین را تشکیل داد و با آن غزوات و جنگهای زیادی را با دشمنان انجام داد، مکه را فتح و حکومت اسلامی را تثبیت کرد.

فرمانده سپاه نینوا بیان کرد: رسول ا... اولین موسس بسیج است. امام خمینی (ره) که اسلام را احیا کرد برای بقای انقلاب ، انقلابی که جهانی و متعلق به امام زمان و برای سعادت بشر است، جایگاهی مثل سپاه و بسیج را بنام سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعریف کرد. سپاه بدون بسیج و بسیج بدون سپاه تعریف نمی شود و این دو با هم هستند و از هم جدا نمی شوند. 

2

وی خاطرنشان کرد: این سازمان با ۳ مولفه وجودی مکتبی بودن، انقلابی بودن و مردمی بودن تشکیل شده است و ویژگیهایی دارد . ما می بینیم، این بسیج مستضعفین به هر کجا که ورود کند، گره های کور را باز میکند. در دفاع مقدس، ارتش جمهوی اسلامی، سپاه پاسداران و جهاد سازندگی حضور داشتند اما گره اصلی دفاع مقدس با حضور و مجاهدتهای توده‌های عظیم مردمی بسیج باز شد. توده مردمی بسیج که بدون چون و چرا، بدون چشم داشت و با اطاعت حقیقی و واقعی از امام که حجت آنها بود کارها را انجام می‌داد. به همین واسطه بود که امام خمینی در فرمایشاتی با این مضمون فرمودند که امت ما از امت زمان رسول ا... و سید الشهدا بالاتر است.

سردار معروفی ادامه داد: چون مردم ما در زمان امام غیر معصوم کاری را انجام دادند که در زمان هیچ امام معصومی همچنین اقدامی انجام نشد. در کجای تاریخ اسلام غیر از واقعه کربلا و دفاع مقدس سراغ دارید که انسانها برای جان دادن برای بقای اسلام و کرامت انسانی سبقت بگیرند. شاهد ادعای ما ۱۹۰ هزار شهید دفاع مقدس، ۸۰۰ جانباز و ۵۰ الی ۶۰ هزار آزاده است.

فرمانده سپاه نینوا گفت: به فرموده مقام معظم رهبری امام المسلمین، بسیج بن بست شکن است، چون این فکر و این فرهنگ دستش در دست ذات اقدس الهی و در مکتب نبوی و علوی و منطق حسینی سیر می کند. منطق قرآن، منطق رسول ا...، منطق امیرالمومنین و منطق عاشورا بن بست ندارد چون خواست و وعده الهی را باور دارند. چون از خدا می ترسد و کسی که از خدا می ترسد از غیر خدا نمی ترسد. مشکل الان مملکت ما در بعضی از حوزه های مدیریتی همین موضوع است.

3

 وی یادآور شد: چرا حاج قاسم با آمریکا که بزرگترین دشمن اسلام است، اینگونه برخورد می کند! چون حاج قاسم تربیت یافته مکتب بسیج است و معاد و مرگ را باور دارد.

سردار معروفی سپس در خصوص کتاب بچه های حاج قاسم بیان کرد: شروع این کتاب با خود حاج قاسم در ۶ الی ۷ سال پیش بود. حاج قاسم هر سال در ایام ماه مبارک رمضان، یک شب فرماندهان گردانهای لشکر ثارا... دوران دفاع مقدس را در خانه خود در کرمان جمع می کند و فرماندهان ۲ الی ۳ ساعت قبل از افطار به خاطره گویی از دوران جنگ می‌پردازند.

فرمانده سپاه نینوای گلستان تصریح کرد: در آن حاج قاسم از بنده برای خاطره گویی و شرکت در افطار دعوت کرد. قبل از بنده دو نفر از فرماندهان، خاطراتی از دوران دفاع مقدس بیان کردند، و بنده با اجازه از حاج قاسم، خاطره اسارت در بصره را در ۱۸ دقیقه بیان کردم. حاج قاسم به بنده گفت که چرا این خاطرات را نمی نویسید.

وی افزود: بعد از آن شب، خاطرات اسارتم را در ۲۰۰ صفحه نوشتم و برای حاج قاسم فرستادم. بعد از حدود ۳ ماه که حاج قاسم را دیدم از ایشان پرسیدم نظر شما در خصوص مطالب چیست؟ حاج قاسم که مطالب را گم کرده بود، خواست تا دوباره مطالب را برایشان بفرستم. بنده هم مطالب را فرستادم. حاج قاسم در ۶ فروردین در سفر هوایی رفت و برگشتی که به سوریه داشت، کتاب را مطالعه کرده بود و ضمن نوشتن مطالبی عاطفی برای بنده از من خواست تا مطالب دوران دفاع مقدس را نیز به این مطالب اضافه و کتابم را کامل کنم.

 سردار معروفی گفت: این موضوع باعث شد تا چاپ کتاب را یکسال و نیم به عقب بیندازم و خاطرات دیگرم را از ابتدای حضور در جبهه تا ۳۱/۴/۱۳۶۷ که اسیر شدم را نیز به آن اضافه کنم. بنده دقیقا ۷۰۰ ساعت برای این مطالب وقت گذاشتم. ۸۰ درصد کتاب را خودم نوشتم و ۲۰ درصد دیگر را خانم مومنه‌ی شاعره‌ای بنام خانم فاضلی با اطلاعاتی که در اختیار ایشان قرار دادم برایم نوشت. بنده این کتاب را قبل از چاپ ۱۰ بار بازبینی نمودم و مسئول نشر آثار دوران دفاع مقدس برای یازدهمین بار آن را بازبینی کرد و سپس به چاپ رسید. این کتاب تا الان ۶ بر چاپ شده است و چاپ هفتم آن نیز بزودی انجام می شود.

وی در پایان چهار خاطره از کتاب را برای حاضرین بیان نمود و در آن خاطرات از شجاعت، ایثارگری، تقوا و سبقت رزمندگان برای شهادت صحبت کرد.

در انتهای مراسم، از فرمانده بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد آزادشهر با لوح تقدیری قدردانی شد و سردار معروفی و حاضران برای فاتحه خوانی بر سر مزار شهدای گمنام مدفون در دانشگاه آزادشهر رفتند.

4

5

6

8

9

10

انتهای پیام/