Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مراسم دسته روی و عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) امروز در آزادشهر برگزار شد.

به گزارش تیتر آزاد ، امروز ظهر مراسم دسته روی و عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در آزادشهر برگزار شد.

عزاداران از فلکه مرکزی تا مصلی بزرگ این شهر بصورت دسته روی عزاداری کردند و سپس با تجمع در مصلی به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

سخنران این مراسم حجت الاسلام حسن بهرامی امام جمعه نگین شهر بود. وی در سخنان خود اظهار کرد: اگر در ما پیروی از هوای نفس باشد و به دستورات اسلام و سخنان ائمه اطهار گزینشی عمل کنیم و هر کجا منافع ما در خطر بود، منافع اسلامی را ندید بگیریم، شاید اگر در زمان ائمه اطهار بودیم، جز دشمنان و قاتلین آنها می شدیم.

27

وی ادامه داد: دشمنان ائمه اطهار می خواستند طبق امیال خود رفتار کنند و به راهنمایی و سخنان ائمه اطهار و دستورات قرآن و اسلام توجهی نداشتند. این عدم اطاعت پذیری، آنها را به ذلالت کشاند، در واقع باید گفت، مرز بین دوستی و دشمنی با ائمه اطهار، اطاعت پذیری از دستورات الهی و عمل به راهنمایی های آن بزرگواران است.

سخنران مراسم در ادامه سخنان خود به زندگی نامه امام صادق (ع) اشاره کرد و در روایت حدیثی از ایشان گفت: ۳ عمل است که انسان را عاقبت به خیر می کند. نخست، نماز اول وقت است. نیکی به پدر و مادر و اطاعت از ولی خدا نیز دو عمل دیگر می باشند.

امام جمعه نگین شهر بعد از توضیح این اعمال به روضه خوانی پرداخت و در انتهای مراسم از عزاداران پذیرایی شد.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

31

28

29

30

انتهای پیام/