Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

درجلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی شهرستان آزادشهر بر توجه به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستان تأکید شد.

 به گزارش تیترآزاد، سیدخلیل حسینی رئیس سازمان دانش آموزی استان گلستان در این جلسه برنامه های این سازمان درخصوص اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان را تشریح کرد.

وی بابیان اینکه سازمان دانش آموزی وظیفه ی تربیت اجتماعی دانش آموزان را برعهده دارد گفت: براساس این تربیت اجتماعی، یکی از شاخص هایی که مورد نظر قرار می گیرد غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که تعطیلات تابستان فرصت مناسبی برای بهره گیری بیشتر از این موقعیت می باشد.

وی افزود: بر این اساس،سازمان دانش آموزی تلاش می کند با برگزاری کلاسهای مختلف چه در حیطه ی مهارتی و چه در حیطه ی تشکیلاتی، دانش آموزان و افرادی که در این کلاسها شرکت می کنند را به مهارت برساند. در این راستا سازمان دانش آموزی قصد دارد امسال کلاسهای مهارتی بانگاه آسیب شناسی در سطح استان برگزار کند که دانش آموزان و خانواده ها می توانند در این کارگاهها شرکت کنند.

حسینی گفت: این کارگاهها در سه مرحله برگزار خواهد شد که مرحله ی اول آن تابستان برگزار می شود و شرکت کنندگان پس از پایان دوره، گواهینامه مهارتی در یافت می کنند.  

وی به سایر برنامه های اوقات فراغت در تابستان اشاره کرد و افزود: کلاس موسیقی،قرآن،آموزش خیاطی،نقاشی و همچنین نویسندگی و فعالیتهای جنبی-ادبی که دانش آموزان می توانند شرکت کنند و بیشتر این کلاسها در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان در ادامه به طرح اعتکاف رمضانی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم امسال طرح اعتکاف رمضانی را در سطح استان برای دانش آموزان داریم که در مرکز استان دوپایگاه و در شهرستانها حداقل یک پایگاه برای اعتکاف دانش آموزی دایر خواهیم کرد و علاقمندان بدون محدودیت می توانند در برنامه های معنوی این طرح شرکت کنند.

مهدی مفیدی مدیر آموزش و پرورش آزادشهر هم از آمادگی ستادغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان این شهرستان در تعطیلات تابستان خبر داد و گفت: آموزش و پرورش آزادشهر در تعطیلات تابستان امسال، سه کانون فرهنگی-تربیتی، دوسالن ورزشی و یک مرکز دارالقرآن را باهدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اختصاص داده است.  

وی پیش بینی کرد در تعطیلات تابستان امسال بیش از دوهزار دانش آموز در کلاسهای طرح غنی سازی اوقات فراغت شرکت نمایند.

مفیدی در خصوص فعالیت سازمان دانش آموزی گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا دانش آموزان در قالب گروههای پیشتاز ،فرزانه ،یاران مدرسه ،ngo دانش آموزی ساماندهی و کار گروهی را تمرین کنند .
توجه به شورای دانش آموزی، آموزش مربیان و توانمند سازی اعضاء در کنار تقویت فعالیت های جریان ساز همراه با توجه به مباحث اقتصادی مانند ساماندهی بوفه ها و فروشگاههای مدارس از سیاست های سازمان در سال جاری است .

وی ادامه داد: با رویکردهای جدید سازمان دانش آموزی که در حال احیاء مجدد می باشد و از آنجا که آموزش نیازمند مهارت آموزیست باید سیاست گزاری ها به سمتی هدایت شود تا دانش اموزان ضمن مهارت آموزی مهارتهای اجتماعی را تمرین کنند تا در آینده بتوانند در زندگی خود و در جامعه بکار ببندند .

ایشان در ادامه با توجه به نقش تعاونی ها در تربیت اقتصادی دانش آموزان بیان کردند نگرش جدید سازمان دانش آموزی به تعاونی ها می تواند تقویت کننده نگاه مثبت به تعاونی ها گردد و این تغییر نگاه می تواند باعث رغبت بیشتر افراد به فعالیت های گروهی و تعاونی گردد لذا خوبست که طرح ساماندهی تعاونی مدارسی با رفع تنگناها و مشکلات پیش رو با جامع نگری اجراء گردد تا شاهد تقویت تربیت اجتماعی و اقتصادی دانش آموزان باشیم .

انتهای پیام/