Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آزادشهر: در روز قدس امسال، جهانیان، عظمت چهل سالگی انقلاب اسلامی و بلوغ سیاسی مردم ایران را در مبارزه با استکبار جهانی، باصلابت تر از همیشه خواهند دید.

به گزارش تیترآزاد، حجت الاسلام رضا دیلمی،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آزادشهربه مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد: بیش از شش دهه از اشغال قدس شریف اولین قبله گاه مسلمانان جهان و کشور فلسطین می گذرد. دولت های عربی پس از شکست در جنگ شش روزه با رژیم غاصب صهیونیستی به سازش و در مواردی خیانت به آرمان فلسطین روی آوردند و این لکه ننگی است که هرگز از پیشانی آنها در طول تاریخ پاک نخواهد شد.

دیلمی ادامه داد: اما پس از پیروزی انقلاب، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در اولین فرصت روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار، به عنوان «روز قدس» در راستای استکبار ستیزی تعیین نمودند و پیامی به همین مناسبت صادر نمودند.

رئیس اداره تبلیغات آزادشهر افزود: امام در این پیام که روز 16 مرداد 1358 در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال 1399 هجری قمری خطاب به مسلمانان جهان صادر کردند، چنین فرمودند:من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون، این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.

من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن،‌به هم بپیوندند، و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.

وی با بیان اینکه امام تنها راه حذف رژیم صهیونیستی را وحدت و انسجام اسلامی می دانست گفت : تاکید حضرت امام این بود که روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آزادشهر ادامه داد:روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام در سخنان خود بارها به روشنفکران غربزده هشدار داد که نباید با شبهه افکنی جلوی عزم مسلمانان در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی را بگیرند امام می فرمود که روز قدس، روزی است که باید به این روشنفکرانی که در زیر پرده با امریکا و عمال امریکا روابط دارند هشدارداد. هشدار به این که اگر از فضولی دست برندارید، سرکوب خواهید شد.

دیلمی گفت: امام خیزش و مقابله با استکبار را مهم ترین عامل پیروزی می دانست و می فرمود ، مستضعفان جهان باید قدرت اسلامی خود را بیابند و از عربده‌های شرق و غرب و وابستگان و تفاله‌های آنان نهراسند و با اعتماد به خداوند تعالی و اتکال به قدرت اسلام و ایمان بپاخیزند و آزادی قدس شریف و فلسطین را سرلوحه‌ی برنامه‌ی خود قرار دهند و ننگ سلطه‌ی صهیونیسم، تفاله امریکا را از دامن خود بزدایند .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آزادشهر سپس به سخنان مقام عظمای ولایت در خصوص روز جهان قدس اشاره کرد و افزود: پس از رحلت حضرت امام، حضرت آقا این خلف صالح امام با سخنان حکیمانه و شجاعانه خود، حذف رژیم صهیونیستی از صفحه ی روزگار را از مهم ترین آرمان های انقلاب اسلامی و جهان اسلام معرفی کرد و همواره فرمود که خودتان را براي راهپيمايي روز قدس آماده کنيد، آن هم صحنه عظيمي است براي اينکه همه بدانند که ملت ايران در صحنه است، بيدار است، پابرجاست و از هيچ قدرتي و از هيچ قلدري در سطح عالم، باک ندارد.

دیلمی اظهار داشت: مقام عظمای ولایت خطاب به مردم می فرماید که شما به عنوان متوليان روز قدس، بايد کاري بکنند که براي ديگر ملت ها سرمشق شود؛ چون هر سال ملت هاي ديگر در گوشه و کنار، حتي در خود اروپا و جاهاي ديگر به تبع شما، روز قدس را گرامي مي دارند.

حجت الاسلام دیلمی افزود: حضرت آقا کم توجهی به روز قدس را یک توطئه و خواسته ایادی استکباری معرفی می کند و می فرماید که روز قدس از روزهاي مهم و تعيين کننده است. سال هاي متمادي است که سعي مي شود مسئله قدس فراموش بشود. روز قدس درست تيري است به قلب اين توطئه، حرکتي است براي خنثي کردن اين توطئه خباثت آميزي که استکبار و صهيونيسم و طرفداران و همکارانشان دست به يکي کرده اند تا به کلي مسئله فلسطين را به دست فراموشي بسپارند.

حجت الاسلام دیلمی بیان داشت: بر اساس این سخنان حکیمانه باید گفت که روز قدس روز صدور انقلاب اسلامی و عظمت نقش راهبردی گفتمان ولایت فقیه در هدایت جهان اسلام است و امسال به فضل اله و به کوری چشم کسانی که می گفتند این انقلاب چهل سالگی خود را نخواهد دید، جهانیان عظمت چهل سالگی انقلاب اسلامی و بلوغ سیاسی مردم ایران را در مبارزه با استکبار جهانی ، باصلابت تر از همیشه و با فریاد رسای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خواهند دید.

دیلمی سپس به نقش تعیین کننده و مهم گفتمان ولایت در هدایت امت اسلامی اشاره کرد و افزود: امروزه هر آزادمرد و وفادار به انقلاب اسلامی به وضوح تفسیر و عظمت این جمله ی حضرت امام را درک می کند که فرمود ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

دیلمی در ادامه سخنانش از همه ی مردم فهیم و انقلابی استان و شهرستان آزادشهر خواست که با حضور گسترده خود در روز جهانی قدس، و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ضمن حمایت از منویات مقام عظمای ولایت در اعتلای ایران اسلامی و حراست از خون شهدا و محکومیت انتقال سفارت دولت مستکبر آمریکا به قدس شریف، یک بار دیگر حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و تلاش برای حذف رژیم غاصب صهیونیستی را به گوش جهانیان برسانند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آزادشهر در پایان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، راهیپمایی روز قدس در شهر آزادشهر در روز جمعه 18خرداد از ساعت 11 صبح از مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در نگین شهر از ساعت 11 صبح از مقابل مسجد المهدی (عج) و در شهر نوده از ساعت 10:30 صبح از مقابل مسجد جامع برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/