Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس اداره دامپزشکی آزادشهر گفت: در بازرسی های به‌عمل آمده از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سه ماهه نخست امسال ۳۵۰ کیلوگرم فرآورده‌های غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته ضبط و معدوم شد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالصمد شاهین‌پر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به فصل گرما و مشاهده بیماری تب کریمه در برخی از استان‌ها، بازدیدهای تخصصی دامپزشکی و بازدیدهای مشترک با دستگاه‌های مرتبط در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 600 فقره بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی انجام شده است.

وی افزود: در این بازدیدها حدود 350 کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ مصرف گذشته و غیربهداشتی کشف، ضبط و معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی آزادشهر بیان داشت: در بازدیدهای به عمل آمده لاشه گاو تب‌دار که بدون مهر و برچسب دامپزشکی بوده و به صورت غیربهداشتی ذبح شده بود به وزن 147 کیلوگرم با همکاری پست انتظامی تیل‌آباد شناسایی، کشف، ضبط و ‌معدوم شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بازدیدهای به عمل آمده بیش از 100 کیلوگرم آلایش مرغ تاریخ مصرف گذشته و غیربهداشتی توسط واحد نظارت اداره دامپزشکی ضبط و معدوم شد.

شاهین‌پر گفت: برای جلوگیری شیوع بیماری مشترک دام و انسان، از مردم تقاضا می شود از خریدن گوشت بدون مهر و برچسب دامپزشکی خودداری کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به گرمای شدید هوا و احتمال شیوع این بیماری، حتما گوشت خریداری شده 24 ساعت قبل از مصرف در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد در یخچال نگهداری شود. برای خرید گوشت چرخ‌کرده، گوشت در حضور مشتری چرخ شود. همچنین برای اطمینان خاطر بیشتر در هنگام کار با گوشت از دستکش استفاده شود.

رئیس اداره دامپزشکی آزادشهر گفت: تاکنون در استان گلستان مورد خاص و مشکوکی از بیماری تب کریمه مشاهده نشده است.

انتهای پیام/