Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از تولید خودروسواری «خزر» توسط کارخانه مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در باکو خبر داد.

به گزارش تیترآزاد، بنیاد حسین‌اف در حاشیه دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین ایران و آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: خودرو سواری «خزر» ( خودرو رانا و دنا) تولید مشترک ایران و جمهوری آذربایجان بوده و به زودی 10 دستگاه از این خودرو به روسیه صادر می شود.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران تصریح کرد: ظرفیت تولید این کارخانه 10 هزار خودروی سواری شامل مدل های مختلف است و شرکت ایران خودرو در این واحد تولیدی 25 درصد و آذرماش جمهوری آذربایجان 75 درصد سهم دارد و در این کارخانه فناوری های مدرن ، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته به کار گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: توافقنامه ایجاد کارخانه مشترک خودروسازی ایران خودرو و آذرماش جمهوری آذربایجان در ماه اوت سال 2016 میلادی به امضا رسید، هزینه راه‌اندازی این طرح مشترک 24 میلیون منات و حداکثر ظرفیت تولید این کارخانه 10 هزار دستگاه خودروی سواری در سال اعلام شده است.

حسین‌اف تصریح کرد: این کارخانه مشترک در جریان سفر رسمی فروردین ماه سال گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو افتتاح شد.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران همچنین از برقراری دوباره پرواز تبریز- باکو خبر داد.

گزارش فارس حاکی است، یکی از حوزه‌های همکاری میان تهران و باکو حوزه خودروسازی است و در این زمینه کارخانه مشترک خودروسازی ایران خودرو و شرکت «آذرماش » جمهوری آذربایجان در جریان سفر فروردین ماه سال 1397 حجت الاسلام «حسن روحانی»، رئیس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

انتهای پیام/