Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سفیر جمهوری خلق چین در ایران گفت : تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران یک جانبه و غیرقانونی است و ما از ایران در برجام و روابط اقتصادی حمایت می‌کنیم.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین در ایران که برای شرکت در سیزدهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین به گلستان آمده است در دیدار با استاندار گلستان گفت : جمهوری خلق چین همواره با تحریم های یک جانبه مخالف بوده و خواهد بود.

او با اشاره به ظرفیت‌های اقوام، تولیدات گسترده کشاورزی در استان گلستان و ظرفیت‌های بالای گردشگری این استان افزود: ایران و چین دو تمدن کهن هستند و سال‌ها از طریق جاده ابریشم مراودات تجاری داشته اند و امروز نیز خوشحالیم که این تبادلات روز به روز در حال افزایش است.

چانگ هوآ افزود: خوشبختانه با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و لغو ویزای گردشگری برای گردشگران چینی تعداد گردشگران چینی در ایران افزایش یافته، اما با هدف مطلوب فاصله داریم.

حق شناس استاندار گلستان هم در این دیدار گفت : راه آهن مسیر مطلوبی برای جابیجایی کالا و مسافر است و آماده سرمایه گذاری مشترک با کشور چین در مرز اینچه برون هستیم.

او افزود : گلستان دارای وجوه فرهنگی، تنوع اقوام و ظرفیت‌های بسیار بالایی است و در شاخص‌های اقتصادی زیادی دارای رتبه‌های بالا و تک رقمی در سطح کشور است ، چین در بندر گوادر پاکستان همکاری مشترک داشته و ما با توجه به بیش از صد کیلومتر ساحل استان در دریای خزر آمادگی سرمایه گذاری مشترک را در صورت تمایل داریم.

حق شناس افزود : شرکت‌های چینی در حال حاضر در منطقه آزاد انزلی نیز فعالیت دارند و با توجه به اینکه منطقه آزاد اینچه برون نیز در آینده نزدیک مصوب خواهد شد، این آمادگی جهت حضور شرکت‌های تجاری و بازرگانی چینی وجود دارد.

استاندار گلستان ادامه داد : طی روز‌های آینده خط هوایی گرگان ـ اکتائو قزاقستان برقرار می‌شود و ما آمادگی حضور اختصاصی گردشگران چینی در گلستان را داریم.

در این دیدار استاندار گلستان از سفیر چین برای حضور در مراسم ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در آذرماه دعوت کرد و همچنین هدایایی به رسم یادبود بین طرف مبادله شد.


انتهای پیام/