Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

الیاس حضرتی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به عنوان ریاست جدید کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است؛ این در حالی است که فعالیت رسانه‌ای وی نمود بیشتری دارد و براساس گفته یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس لابی‌گری منجر به انتخاب حضرتی شده است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته چهارمین اجلاسیه انتخاب هئیت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد و اعضای هئیت رئیسه به ریاست الیاس حضرتی انتخاب شدند.


بر اساس اینفوگرافیک منتشر شده توسط سایت پارسینه الیاس حضرتی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی و عضو شورای پول و اعتبار کشور است که در کارنامه فعالیت او علاوه بر نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره های مختلف از حوزه انتخابیه رشت و تهران آنچه که نمود بیشتری دارد فعالیت وی در عرصه رسانه و مدیر مسئولی سه رسانه اعتماد آنلاین، روزنامه تعادل و اعتماد است؛ اما بر اساس جستجو و پیگیری انجام گزارشی مبنی بر فعالیت های اقتصادی وی غیر از عضویت در شورای پول و اعتبار کشور به چشم نمی خورد.

الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی است که در این سالها به اذعان خودش تلاش بسیاری برای رفع حصر محصورین فتنه داشته است؛ وی بهمن ماه سال 97 عنوان کرد: «در ۲ سال و نیم گذشته با تمامی شخصیت‌ها و مسئولانی که در مسئله حصر تأثیرگذار هستند حدود ۲۰ جلسه برگزار کردیم. در این جلسات نه تنها حصر آقای کروبی، بلکه حصر آقای موسوی و خانم رهنورد و رفع محدودیت برای آقای خاتمی را نیز مطرح کردم.»

حضرتی همچنین در اردیبهشت ماه 98، در نطقی در صحن علنی مجلس خواستار رفع حصر موسوی و ممنوع‌التصویری خاتمی شده است. او می‌گوید: «باید رفع حصر را آنی حل کنند، ممنوع‌التصویری و محدودیت‌های آقای خاتمی را به عنوان سیاستمداری که تلاش دارد کمک کند، رفع کنند.»

به نظر می‌رسد الیاس حضرتی به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیش از آنکه در حوزه فعالیتهای کمیسیون اقتصادی و رفع مشکلات مردم دغدغه مند باشد؛ اولویتهای دیگری همچون حمایت از سران فتنه را در دستور کار دارد.

قابل ذکر است مدتی نیز تصویر جلسه الیاس حضرتی با مفسد اقتصادی مشهور شهرام جزایری سوژه کاربران شبکه های اجتماعی شده بود.


این در حالی است که محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی طی سه سال گذشته از عمر دهمین مجلس شورای اسلامی به طور متوالی ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس را به عهده داشته است؛ او دارای مدرک دکتری مدیریت مالی است و کارنامه پر باری در عرصه اقتصادی کشور و استان کرمان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتخاب الیاس حضرتی به عنوان ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نود اقتصادی عنوان کرد: در رای گیری برای تعیین رئیس کمیسیون اقتصادی، رای پورابراهیمی و حضرتی 11 بر 11 مساوی بود و حضرتی با قرعه کشی رای آورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رای آوری در کمیسیون‌های مجلس مبتنی بر لابی‌گری است، گفت: تا صبح روز رأی گیری پورابراهیمی و بحرینی برای ریاست کمیسیون اقتصادی، رقیب بودند و پورابراهیمی رای بیشتری داشت، ولی عصر به یکباره الیاس حضرتی کاندید شد و یکی از رای دهندگان هم،‌ هنگام رای گیری در کمیسیون اقتصادی حضور نداشت، همین مسئله باعث شد تا الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی شود.

آنچه از شرایط بر می آید این است که نشاندن فردی با کارنامه ای تهی از فعالیت اقتصادی بر مسند ریاست مهمترین کمیسیون مجلس بیشتر به تسویه حساب اصلاح طلبان در ماجرای حذف علی مطهری از هیات رئیس همجلس بر میگردد؛ شاید حذف پورابراهیمی به عنوان مهمترین منتقد اقتصادی دولت زهرچشم اصلاح طلبان بود.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلاتی متعددی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای ما ایجاد می کنند؛ مناسب تر بود افرادی در تصدی پست ها قرار بگیرد که اشراف بیشتری به مسائل کشور داشته باشند تا بتوانند با همت و تلاش مضاعف برای حل مشکلات گام بردارند؛ نه به این صورت که با لابی گری و انتخاب گزینشی، افرادی را انتخاب کنند تا به منافع حزبی خود برسند.

انتهای پیام/