Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور امروز در شرایطی متفاوت به سر می برد. نظام سلطه با تمام توان با هجمه های فرهنگی و اقتصادی به کشور فشار می آورد.در این شرایط مسئولین باید دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند و نباید از مسئولیت شانه خالی کنند.

 به گزارش تیتر آزاد ، علیرضا ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص برجام اظهار کرد: برجام یک معاهده بین المللی بود که بین ۷ کشور تحت نظارت سازمان ملل بسته شد و هر یک از اعضای این توافقنامه، تعهداتی را بر عهده گرفتند. اما متاسفانه بعد از چند ماه آمریکا برجام را نقض کرد و از آن خارج شد.

وی در پاسخ به سوال، نظر شما در خصوص پیش بینی عملکرد کشورهای دیگر حاضر در معاهده برجام چیست، گفت: بنده به عنوان یک نماینده در این خصوص به اروپا خوش بین نیستم. اعتقاد دارم، اروپا هم بلاخره بازی های سیاسی خود را با ایران شروع خواهد کرد. امیدوارم این تعهد پای برجا بماند، اما به همین امیدواری هم امیدی نیست.

ابراهیمی در خصوص اظهار نظر وزیر خارجه فرانسه در خصوص آماده نشدن بسته پیشنهادی اقتصادی به ایران تا ماه نوامبر (آبان) خاطرنشان کرد: این موضوع می تواند بخاطر اتلاف وقت باشد. خیلی از شرکتهای بزرگ اروپایی در حال خارج شدن از ایران می باشند و تنها شرکتهای ورشکسته اروپایی در کشور فعالیت می کنند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس ادامه داد: برای مثال، توتال که یک شرکت مهم نفتی است در حال خروج است اما پژوه که یک شرکت ورشکسته اقتصادی است برای خروج از ورشکستگی در ایران مانده است و از منابع و سرماه های ملی ما برای احیاء خود استفاده می کند. از این قبیل شرکتهای اروپایی در کشور زیاد داریم.

وی افزود: امیدوارم ایران بر روی مواضع محکم خود ایستادگی کند. هر کجا ما عقب نشینی کردیم آنها برای سهم خواهی بیشتر ورود کرده اند. در حال حاضر، مسئله هسته ای را دستاویز زیاده طلبی های خود قرار داده اند ولی بعد می آیند حقوق بشر، آزادی بیان، دموکراسی، اجتماعات مدنی و ... را دستاویز اهداف استعماری خود قرار می دهند. بازهم امیدوارم اروپا در برجام بماند اما به امیدواری خود نیز خوش بین نیستم.

 ابراهیمی در رابطه با لایحه پیوستن به fatf (کارگروه اقدام مالی علیه پولشویی) بیان کرد: این طرح موافقان و مخالفان جدی خود را در مجلس دارد. یک گروهی می گویند شاید نپیوستن به این کارگروه، بهانه ای بشود برای تحریم های مجدد و مخالفین این لایحه می گویند با توجه به تعاریفی که در دستور العملهای این کارگروه دارد، پیوستن به fatf یک تحریم خود ساخته است. مجلس هم برای برسی بیشتر ۲ ماه فرصت گرفته است. بنده هم هنوز تصمیم قطعی خود را نسبت به موافقت یا مخالفت با این لایحه نگرفته ام، و تصمیم نهایی خود را در روز رای گیری اعلام خواهم کرد. البته نظر بنده به مخالفت نزدیکتر است.

ebrahimi

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در رابطه با حبابهای ایجاد شده در بازار ارز، سکه، طلا و مسکن گفت: علت حباب بازار عدم مدیریت سرمایه های مردم است. در برنامه ششم توسعه بند قانونی وجود دارد که دولت می تواند نقدینگی ها را به سمت پروژه های نیمه تمام خود سوق دهد و این پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کند. اگر دولت ساز و کارها، آیین نامه ها را آماده می کرد و بعد به پذیره نویسی سهام و اوراق مشارکت در جاهایی مثل نفت، پتروشیمی، وزارت نیرو و ... که مردم به آن اعتماد دارد اقدام می کرد، شاید مردم به سمت بازار ارز، سکه، مسکن و طلا نمی رفتند.

وی در رابطه با خرید مقدار زیادی سکه و ارز توسط اشخاصی خاص اعلام کرد: به نظر بنده آن افراد مقصر نیستند. مقصر دولت است که بازار را مدیریت و محدودیتهای لازم را اعمال نکرد. بنده معتقدم که تیم اقتصادی دولت تیم قوی ای نیست و با صراحت اعلام می کنم که جزء اولین نمایندگان استیضاح کننده این تیم هستم.

ابراهیمی در خصوص موضوع جمع امضاء توسط نمایندگان برای استیضاح و طرح سوال و پس گرفتن امضاء ها توسط برخی از نمایندگان اظهار کرد: نمایندگان آزاد هستند که سوال کنند و یا سوال خود را پس بگیرند. هر نماینده ای از طرح سوال در جهت منافع مردم هدفی را دنبال می کند. قطعا همه ی سوالات برای اهداف مشخصی مطرح می شوند و هر نماینده برای سوال خود برنامه ای چیده است.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان ادامه داد: ممکن است مسائل حوزه انتخابیه در استیضاح یا طرح سوال دخالت داشته باشد. اما حق یک نماینده است که سوال کند و یا سوالش را پس بگیرد و هیچ کس نمی تواند مانع او شود و یا او را مجبور کند. 

 وی در رابطه به دلایل پیوستنش به کمیسیون فرهنگی بیان کرد: بنده معلم بودم و ریاست اداره ارشاد دو شهرستان را در کارنامه خود داشتم و می توانم در خصوص مسائل فرهنگی اظهار نظرهای کارشناسی داشته باشم.

ابراهیمی ادامه داد: بنده معتقدم، در حوزه اقتصاد هم باید از فرهنگ شروع کنیم. اگر ما فرهنگ خوب و بهینه مصرف کردن، خوب کار کردن، کمک کردن، وجدان کاری، حمایت از کالای ملی،بهبود کیفیت کالا، ازدواج و ... را بیاموزیم خیلی از مشکلات و معضلات اقتصادی حل خواهد شد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در رابطه با تهاجم فرهنگی دشمن و راهکارهای مقابله با آن گفت: شاهد ان هستیم که دشمن با ۲۱۷ شبکه فارسی زبان علیه ایران در حال تولید برنامه است و ما برای مقابله با آنها تنها صدا و سیما را داریم. فضای مجازی ما نیز فضایی از هم گسیخته است که مدیریت صحیحی روی ان انجام نمی شود.

وی افزود: در این فضا هر شخصی برای خود گروه یا کانالی می زند و بدون هیچ ساز وکار، بدون هیچ مدیریت، بدون اینکه معلوم شود خوراک فکری آنها از کجا تغذیه می شود، بدون اینکه صحت و سقم مطالب آنها معلوم شود، مشغول به فعالیت می شود. این یکی از اشکالات فضای مجازی ماست. در برابر هجمه های فرهنگی دشمن و این فضای افسار گسیخته ما ، مدیریت دولت اهمیت بسیاری دارد و علاوه بر مدیریت فضای مجازی باید از هنرمندان و جامعه فرهنگی حمایت کند و به آموزش سواد رسانه از کودکی بپردازد.

ebrahimi1

ابراهیمی در ادامه در خصوص لایحه های سند ۲۰۳۰، ipcهای نفتی و ... و شیوه برخورد مجلس با آنها اعلام کرد: در معاهده های بین المللی منافع ملی اهمیت زیادی دارد. کسی از بیرون برای مجلس ما تصمیم گیری نمی کند، اما امکان دارد برداشت های متفاوتی از یک لایحه و طرح وجود داشته باشد. اینکه فکر کنیم عده ای فکر براندازی نظام یا خیانت به مردم را دارند، صحت ندارد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان ادامه داد: بطور مثال در خصوص ipc های نفتی وزیر نفت و عده ای نظر مساعد نسبت به این موضوع داشتند و عده ای خیر، مخالفین می گفتند که شرکتهای خارجی مثل توتال قابل اطمینان نیستند و امروزه هم مشخص شد که آنها درست می گفتند.

وی در رابطه با لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: دولت این لایحه را فرستاد و هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است و بنده از متن آن خبری ندارم. اما در خصوص لایحه منع خضونت علیه کودکان بنده از جمله کسانی بودم که به فوریت آن رای دادم.

ابراهیمی در رابطه با شایعات موجود در شهرستان علیه خود گفت: شایعه کرده اند که بنده از رفع حصر آقای خاتمی و یا طرح زندانی کردن اشخاصی که سخنرانی مسئولین را بهم می زنند حمایت کرده ام. این ها کذب است و بنده همه ی این موارد را تکذیب می کنم. در مجلس یک علی رضا ابراهیمی و یک علی ابراهیمی شازند وجود دارد و گاهی این تشابه اسمی باعث بروز برخی شایعات می شود.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در خصوص عدم نظارت بر بخش خصوصی و اختلاف بین حقوق کارگران و مسئولین کشور تصریح کرد: این که در بحث حقوق ها بی عدالتی وجود دارد را قبول دارم. در مجلس دهم تصویب کرده ایم تا حقوق های زیر ۵ میلیون با درصد بیشتری افزایش یابد تا این فاصله به تعادل برسد.

وی ادامه داد: در خصوص نظارت بر کارفرما و قرارداد های سفید امضاء و گرفتن سفته برای تضمین کارگران زیادی با بنده درد دل کرده اند و اینکه بخاطر ترس از اینده شغلی حتی جرات اعتراض را ندارند، این موضوع از وزیر سوال شده است، و وی اعلام کرده که نظارت ها بیشتر شده و این موضوع در کشور کم شده است.

ابراهیمی افزود: بیشتر کارفرماهای ما انسانهای با وجدانی هستند، اما عده ای تخلف می کنند که حتما باید با آنها برخورد شود. قوانین کافی برای این برخوردها وجود دارد و مدیران اجرایی باید با استفاده از قانون این موضوع را ریشه کن کنند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در خصوص شرایط کنونی کشور خاطرنشان کرد: کشور امروز در شرایطی متفاوت به سر می برد. نظام سلطه با تمام توان با هجمه های فرهنگی و اقتصادی به کشور فشار می آورد.در این شرایط مسئولین باید دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند و نباید از مسئولیت شانه خالی کنند. همدلی در همه ی احزاب لازمه بهبود اوضاع کشور است و مسئولین نباید دنبال اختلافات حزبی باشند.

انتهای پیام/