Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

امروز قرار است منتخبان مجلس دهم برای آشنایی با قوانین و امور اداری در مجلس دهم گرد هم آیند از طرفی عصر امروز دو نشست جداگانه لیست فراگیر و لیست امید برگزار خواهد شد و شب نیز منتخبان میهمان رئیس جمهورند.

به گزارش تیترآزاد، به نقل از راه دانا؛ امروز شنبه هیجدهم اردیبهشت قرار است نشست منتخبین مجلس دهم در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی، برگزار ‌شود.
این نشست به منظور هماهنگی بیش‌تر با منتخبین مجلس دهم در ارتباط با امور اداری و اجرایی مجلس برگزار می‌شود.
آنگونه که امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در نشست خبری روز چهارشنبه اعلام کرد: در این نشست که با دستور لاریجانی برگزار می شود، منتخبان مجلس دهم برای آشنایی با روند قانون‌گذاری و مسائلی که نیاز به دامستن است، حضور خواهند داشت.
وی افزود: قرار است معاونت قوانین مجلس گزارش مفصلی برای منتخبان ارائه دهد تا برای انجام وظایف خود با قوانین مربوطه آشنا شوند.
معاون قوانین مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: به صورت معمول هر دوره از مجلس بیش از دو سوم نمایندگان تغییر می‌کنند در دوره دهم نیز تعداد بیش از دو سوم اکثریت قاطع نمایندگان جدید هستند که تعدادی از آنها در گذشته سابقه نمایندگی داشتند.
نخستین نشست سراسری فراکسیون امید با حضور ظریف و طیب‌نیا
از طرفی دیگر امروز قرار است نخستین نشست سراسری فراکسیون امید با حضور ظریف و طیب‌نیا برگزار شود.
محمود صادقی منتخب مردم تهران در مجلس دهم در گفت‌وگو با فارس، گفت: نشست منتخبین دهم با محوریت فراکسیون امید بعد از ظهر شنبه هفته آینده (18 اردیبهشت‌ماه) برگزار می‌شود.
وی افزود: این نشست، نشست اعضای فراکسیون امید است اما محدودیتی برای حضور سایر منتخبین مجلس دهم آن وجود ندارد.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم اظهار داشت: ابتدا بنا بود تا این نشست در سالن رایزن برگزار شود اما برای جلوگیری از فوت وقت رایزنی‌ها در حال انجام است تا این نشست پس از جلسه منتخبین مجلس دهم در ساختمان قدیم مجلس در همان مکان برگزار شود.
صادقی خاطرنشان کرد: در این جلسه گزارشی از روند برگزاری انتخابات و آنچه که در یک سال اخیر اتفاق افتاده و برنامه‌هایی که در این یک سال شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات داشته‌اند به حاضران ارائه می‌شود.
وی افزود: همچنین در این جلسه محمدرضا عارف به ارائه برنامه‌های خود را برای فراکسیون امید به اعضا ارائه می‌کند و از اساسنامه فراکسیون امید رونمایی خواهد شد؛ این جلسه به نوعی آغاز غیررسمی کار فراکسیون امید خواهد بود.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم اظهار داشت:‌ همچنین در این جلسه 2 نفر از وزرا سخنرانی خواهند داشت. ابتدا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گزارشی از روند برجام و پسابرجام به اعضا ارائه می‌کند و سپس علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد برنامه‌های اقتصادی دولت و مباحث مربوط به خروج از رکود را برای اعضا تشریح می‌کند.
صادقی در پایان خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این نشست تعدادی از منتخبین سراسر کشور سخنرانی داشته و مطالب خود را ارائه می‌دهند.
حکیمی پور: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دخالتی در مورد رئیس مجلس دهم ندارد
احمد حکیمی‌پور عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با فارس درباره نشست سراسری منتخبین لیست امید در تهران اظهار داشت: این نشست 18 اردیبهشت ماه با سخنرانی آقای عارف برگزار می‌شود و قرار است کارگاه‌های آموزشی آغاز به فعالیت کند.
وی در پاسخ به این پرسش که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره ریاست مجلس چه نظری دارد، تصریح کرد: ما پیشنهاد و نظری نداریم چرا که این منتخبین هستند که باید تشخیص دهند رئیس مجلس دهم چه کسی باشد.
حکیمی‌پور تاکید کرد: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هیچ دخالتی در مورد رئیس مجلس دهم ندارد و شاید پیشنهادات و نظرات خودمان را بعدا به فراکسیون امید بفرستیم.
نشست فراکسیون فراگیر با سخنرانی لاریجانی و موحدی‌کرمانی
همچنین امروز قرار است نشست فراکسیون فراگیر با سخنرانی لاریجانی و آیت‌الله موحدی‌کرمانی برگزار می‌شود
احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیته 7 نفره اصولگرایان در گفت‌وگو با فارس، از برگزاری نشست فراکسیون فراگیر در ساعت 15 شنبه هفته آینده خبر داد.
منتخب مردم قم در مجلس دهم با اشاره به اینکه از منتخبان اصولگرا و مستقل برای حضور در این نشست دعوت به عمل آمده است، گفت: از تمامی مدافعان ارزش‌های انقلاب و وفاداران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین حامیان ولایت فقیه برای حضور در این نشست دعوت به عمل آمده است.
امیرآبادی، علی لاریجانی و آیت‌الله محمدعلی موحدکرمانی را سخنرانان این نشست نام برد و خاطرنشان کرد: در این نشست از منتخبان نظرخواهی به عمل خواهد آمد و پس از دریافت نظرها درباره نحوه فعالیت فراکسیون و همچنین اسم آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی مجلس قدیم را مکان برگزاری این نشست عنوان کرد و افزود: تمامی وفاداران به انقلاب و ولایت فقیه می‌توانند در این نشست حضور پیدا کنند.
ضیافت شام رئیس‌جمهور برای منتخبین مجلس دهم
به گزارش خبرنگار فارس در پایان امروز منتخبین مجلس دهم قرار است میهمان ضیافت شام رئیس‌جمهور باشند.
این ضیافت با دعوت با دعوت رئیس‌جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شده و قرار است همه منتخبان مجلس دهم در آن حضور داشته باشند.
انتهای پیام/