Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مسئول بسیج سازندگی شهرستان آزادشهر از تخصیص بیش از 11 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تیتر آزاد، سید علی حسینی در حاشیه نمایشگاه روستای سرکهریزا، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در مدت شش ماهه ابتدای سال جاری، 76 عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در قالب 10 عرصه تولیدی در شهرستان آزادشهر اجرا شد.

وی افزود: پروژه های اقتصاد مقاومتی از طریق تسهیلات بسیج و سپاه که در بانک مهر اقتصاد در حال واگذاری است که در اختیار بسیجیان قرار گرفته است.

حسینی با بیان اینکه بسیج در دو قالب اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی ورود کرده است اذعان داشت: تعداد عرصه ها در سال جاری به مراتب بیشتر از سنوات گذشته بوده و در قالب اقتصاد مقاومتی نظیر پرورش دام سبک و سنگین، پرورش زنبور عسل، پرورش مرغ بومی محلی و ماکیان، پرورش کرم ابریشم، پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی، پرورش قارچ خوراکی، کشت گیاهان داروئی نظیر زعفران و ... است و در قالب صنایع تبدیلی نظیر تولید و بسته بندی ترشیجات، مرباجات، شوری جات، بسته بندی آجیل، حبوبات و ... ، خشک کردن گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی، فرآوری لبنیات، تولید و بسته بندی کودهای ارگانیک، روغن گیری، اسانس گیری، تولید خوراک دام و طیور، صنایع دستی( قالی بافی و ابریشم بافی) و ... به بسیجیان متقاضی ایجاد عرصه وام ارائه می شود.

حسینی تصریح کرد: در موضوع اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان در این عرصه هزینه شده که 72 نفر نیز در این زمینه اشتغالزایی شده است و دربحث صنایع تبدیلی هم از ابتدای سال جاری بیش از 110 میلیون تومان نیز تسهیلات در اختیار بسیجیان قرار گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی آزادشهر افزود: با توجه به اینکه تبلیغ، ترویج و راه اندازی پروژه های اقتصاد مقاومتی در محصولات کشاورزی از اهداف سازمان است، تلاش شده است تاکمک به معیشت خانواده، تولید کارآفریتی، جلوگیری از افزایش بی رویه محصولات کشاورزی در پروژه های اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار بگیرد و همچنین کوتاه کردن و تسهیل زنجیره تولید و مصرف از دیگر راهبردهای پروژه های اقتصاد مقاومتی بشمار می آید.

وی در پایان اذعان داشت: در طول هفته بسیج با همکاری بسیج سازندگی و حوزه های مقاومت بسیج خواهران و برادران شهرستان چندین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در روستاها و شهر های این شهرستان برپاشده است که در این نمایشگاه ها عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی از قبیل، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، گل و گیاه، عسل و ... به نمایش در آمده است.

انتهای پیام/