Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

لندن شب گذشته شاهد حمله‌ای تروریستی بود که دست‌کم ۴ کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشته است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس؛ حدود ساعت هفت و سی دقیقه شب گذشته صدای چندین شلیک در لندن و در مکان‌هایی خارج از ساختمان پارلمان انگلیس و روی پل «وست‌مینیستر» لندن شنیده شد. مهاجم با خودرو به سمت عابران پیاده حمله‌ور شده و سپس با چاقو چند عابر و پلیس را مضروب کرده است.

در پی این حادثه نیروهای پلیس و امدادرسان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، نیروهای پلیس به شدت مسلح مقابل پارلمان مستقر شدند، فعالیت پارلمان لندن متوقف شد و پلیس تلاش کرد تا مردم و اعضای پارلمان را از این محل دور کند.

در حالی که آمار تلفات این حادثه ابتدا 5 نفر از جمله یک افسر پلیس اعلام شده بود، سخنگوی پلیس لندن روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری از بازنگری در این آمار خبر داد و گفت در این حادثه 4 نفر کشته شده‌اند. در این حادثه ده‌ها نفر هم زخمی شده‌اند که حال 7 نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

پلیس لندن اعلام کرد که یک افسر پلیس، دو غیرنظامی و ضارب کشته شده‌اند.

نام افسر پلیس کشته شده، «کیت پالمر» اعلام شده است. وی 48 ساله بوده و با ضربات چاقو کشته شده است.

رئیس‌پلیس لندن همچنین اعلام کرد: «فرض ما همچنان بر این است که تروریسم مرتبط با اسلام‌گرایی پشت این حادثه تروریستی است».

پلیس لندن علاوه بر این تأکید کرد که ضارب حادثه شناسایی شده اما از ارائه جزئیات بیشتر درباره وی خودداری کرد.

هویت عامل حادثه تکذیب شد

در حالی که رسانه‌های انگلیسی در ساعات نخست تصویری از ضارب احتمالی این حادثه منتشر کرده‌ و او را «ابو عزالدین» سخنگوی سازمان ممنوع‌الفعالیت الغرباء معرفی کردند، امروز مشخص شد که هویت اعلام‌شده نادرست است.

برادر و وکیل ابوعزالدین اعلام کردند که وی از سال ۲۰۱۶ در زندان به سر می‌برد و ارتباطی با حمله لندن نداشته است.

تصویر ابوعزالدین

در پی تکذیب هویت ضارب، شبکه ۴ تلویزیون انگلستان که اولین بار نام ابوعزالدین را اعلام کرده بود، مجبور به عذرخواهی شد.

مقامات فرانسه اعلام کردند که سه دانشجوی فرانسوی در حمله چهارشنبه شب لندن زخمی‌شده‌اند.

جلسه اضطراری کمیته امنیتی دولت

بلافاصله پس از این حمله تروریستی جلسه اضطراری کمیته امنیتی به ریاست «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس برگزار شد.

خانم می بامداد امروز پنج‌شنبه در اظهاراتی ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی اعلام کرد، مردم و دولت انگلیس از تروریست‌ها نمی‌هراسند و دولت به فعالیت خود با تمام قوا ادامه خواهد داد و فعالیت پارلمان نیز امروز پنج‌شنبه مطابق برنامه ادامه خواهد داشت.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین اعلام کرد که هیچ لزومی وجود ندارد که سطح تهدید تروریستی پس از این حمله تغییر پیدا کند.

حادثه تروریستی بوده است

پلیس انگلیس ضمن تروریستی خواندن این حادثه اعلام کرد که نیروهای کمکی شامل افسران مسلح و غیرمسلح در سراسر لندن مستقر شده‌اند.

پلیس اعلام کرده که همچنان معتقد است ضارب این حادثه تروریستی تنها همان یک نفری بوده که در حملات پلیس کشته شده است اما تحقیقات در این رابطه همچنان ادامه دارد.

«صادق خان» شهردار لندن در پیامی اعلام کرد: «حادثه‌ای جدی نزدیک میدان پارلمان رخ داده که یک حمله تروریستی است مگر اینکه پلیس خلاف آن را اعلام کند».

وی همچنین گفت که مردم لندن همواره کنار یکدیگر ایستاده‌اند و هرگز مغلوب تروریسم نخواهند شد.

در ادامه این پیام آمده است: «من با کمیسیونر موقت صحبت کرده‌ام. پلیس کلان‌شهر در حال رسیدگی به این حادثه است و تحقیقاتی فوری در جریان است. با تمامی قربانیان و خانواده‌های آنها ابراز همدردی می‌کنم. مایلم قدردانی خود را از نیروهای پلیس و امدادرسان که سخت تلاش می‌کند تا ما را ایمن نگاه دارند و شجاعتی مثال‌زدنی در شرایطی دشوار به نمایش گذاشته‌اند، اعلام کنم.»

اروپا محکوم کرد، ایفل خاموش شد

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا نیز در این رابطه ضمن ابراز همدردی با قربانیان حادثه و خانواده‌های آن‌ها به نمایندگی از کمیسیون اروپا اعلام کرد: «عشق همواره بر نفرت پیروز خواهد شد و تحمل و صبر همیشه بر ترس غالب خواهد گشت».

وی افزود: «امروز یک سال از زمانی که مردم بروکسل و بلژیک متحمل درد و رنجی مشابه شدند و حمایت، همدردی و همبستگی شما را در کنار خود احساس کردند، می‌گذرد... انگلیس همواره یک شریک و یک دوست باقی خواهد ماند و ما به همکاری با این کشور در مبارزه علیه تروریسم ادامه خواهیم داد».

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا نیز در پیامی توئیتری اعلام کرد: «تمام فکر و ذهن من درگیر قربانیان حمله وست‌مینیستر است. اروپا در کنار انگلیس در مقابله تروریسم خواهد ایستاد و آمده است هر کمکی که می‌تواند در این زمینه صورت دهد».

مسئولان برج «ایفل» واقع در شهر پاریس پایتخت فرانسه شب گذشته به نشانه «همدردی» با خانواده قربانیان حادثه لندن و مردم انگلستان چراغ‌های این برج را خاموش کردند.

برنامه ملکه به تعویق افتاد/تشدید تدابیر امنیتی

کاخ باکینگهام در پیامی اعلام کرد: «باوجود اتفاق امروز، تصمیم گرفته شده تا بازدید ملکه انگلیس از مرکز پلیس لندن که برای فردا برنامه ریزی شده بود، به تعویق بیفتد».

پلیس نیویورک نیز اعلام کرد تدابیر امنیتی اطراف ساختمان‌های بریتانیا در این شهر را پس از حمله تروریستی شب گذشته در وست‌مینیستر و همچنین مقابل پارلمان لندن افزایش داده است.

پلیس‌های به شدت مسلح به همراه سگ‌های بمب‌یاب در محل کنسولگری بریتانیا، ساختمان هیأت نمایندگی انگلیس در نیویورک، ساختمان شهرداری و برخی مکان‌های دیگر مستقر شده‌اند.

پلیس نیویورک، پیش از این نیز در زمان حملات تروریستی پاریس، بروکسل، سن‌برناردینو و کالیفرنیا تدابیر امنیتی در سراسر این شهر را افزایش داده بود. حملات تروریستی لندن در نخستین سالگرد حمله تروریستی بروکسل که بیش از 30 کشبته و 300 زخمی بر جا گذاشته بود، رخ داده است.

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و ترزا می

کاخ سفید اعلام کرده که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس با نخست‌وزیر بریتانیا در جریان جزئیات این حادثه تروریستی قرار گرفته و حمایت و همکاری کامل واشنگتن را در مقابله با حملات تروریستی به نخست‌وزیر بریتانیا اعلام داشته است.

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نمایندگی از دولت آمریکا ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، با قربانیان این حادثه و خانواده‌های آنها ابراز همدردی کرده است.

وی در بیانیه‌ای در این رابطه گفت: «مردم آمریکا دعاهای خود را بدرقه راه مردم انگلیس می‌کنند. ما این اقدامات وحشتناک و خشونت‌بار را محکوم می‌کنیم، چه این حملات توسط افراد مشکل‌دار رخ داده باشد و چه توسط تروریست‌ها، قربانیان این حوادث هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند».

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز اعلام کرده که در انجام تحقیقات در خصوص این حملات تروریستی به دولت بریتانیا کمک خواهد کرد.

گسترش دامنه تحقیقات به بیرمنگام

در ادامه تحقیقات در رابطه با حوادث تروریستی روز گذشته در لندن، پلیس انگلیس عملیاتی را در شهر بیرمنگام آغاز کرد.

بنابر گزارش رسانه‌های انگلیسی، چندین نفر از نیروهای پلیس به محلی در شهر بیرمنگام حضور یافته‌اند که گفته می‌شود عامل حمله لندن از این مکان خودروی مورد استفاده در حمله را اجاره کرده است.

پلیس انگلیس پس از بازرسی از این محل چندین نفر را دستگیر کرده است.

بازداشت 8 نفر/احتمال ارتباط با داعش

سخنگوی پلیس اعلام کرد در جریان تحقیقات در مورد این حادثه، تاکنون 8 نفر بازداشت شده‌اند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

«مایکل فالون» وزیر دفاع انگلستان هم روز پنج‌شنبه اعلام کرد که حادثه تروریستی بوده است.

وی گفت «فرضیه کاری» نیروهای امنیتی این است که این حادثه «به نحوی» به گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده است.

این در حالی است که داعش در شماری امروز نشریه رسمی‌اش هیچ اشاره‌ای به حادثه لندن نکرده است.

ماهیگیری لوپن از آب گل‌آلود

«مارین لوپن» نامزد ریاست‌جمهوری فرانسه که از او با عنوان ترامپ فرانسه یاد می‌شود، روز پنج‌شنبه (امروز) گفت که حمله مقابله پارلمان انگلیس در لندن بر لزوم تشدید کنترل مرزی تأکید می‌کند.

وی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه‌های «بی‌ام‌اف‌تی‌وی» و «آر‌ام‌سی» گفت: «ما برای مبارزه با تروریسم، می‌بایست مرزهای خود را تحت کنترل درآوریم و اتباع افراطی خارجی را اخراج کنیم».

لوپن پیش از این هم گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات، تلاش خواهد کرد تا «مهاجرت قانونی و غیرقانونی» به فرانسه را متوقف کند.

مهاجم انگلیسی و تحت نظر بوده است

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلستان روز پنج‌شنبه برای توضیح در مورد حمله لندن راهی پارلمان شد.

وی در این نشست که پس از یک دقیقه سکوت آغاز شد، گفت مهاجم از «ایدئولوژی» داعش الهام گرفته است.

به گفته می، مهاجم متولد انگلستان بوده و از چند سال قبل به ظن گرایش به تفکرات افراط‌گرایانه تحت نظر ام‌آی5 (سرویس امنیت داخلی انگلستان) قرار داشته است.

به گفته نخست‌وزیر انگلستان، پلیس و دستگاه‌های اطلاعاتی، 13 اقدام تروریستی را خنثی کرده‌اند.

وی گفت در حادثه روز گذشته، مهاجم قصد داشته وارد پارلمان شده و آنجا هم اقدام تروریستی انجام دهد.

داعش مسئولیات عملیات را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله در لندن را بر عهده گرفت.

در این بیانیه، گفته شده که عامل این حمله، «سرباز دولت اسلامی» بوده است.

این گروه، انجام این حمله را پاسخ به ندای داعش برای حمله به اتباع کشورهای عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا، توصیف کرده است.

انتهای پیام/