Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئيس دانشگاه آزاد آزادشهر: در بحث رشته هاي علوم انساني دانشگاه آزاد آزادشهر تقريبا قطب علمی استان گلستان مي باشد و تلاش ما اين بوده است تا پايان نامه ها کاربردي باشد.

به گزارش تيتر آزاد، سيد مهدي حسيني رئيس دانشگاه آزاد آزادشهر در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص کسترش زياد دانشگاه ها در استان گلستان اظهار کرد: در سال 1367 دانشگاه آزاد آزادشهر افتتاح شد و در آن زمان تنها دانشگاه شرق استان بود. بعد از آن دانشگاه پيام نور گنبد افتتاح شد و تا مدتها اين دودانشگاه تنها مراکز آموزش عالي شرق استان بودند.

حسيني ادامه داد: اما امروز ما مي بينيم که با محوريت همين دانشگاه آزاد آزادشهر ، دانشگاه هاي آزاد گنبد، مينودشت، گاليکش و کلاله نيز تاسيس شده اند. همچنين مشاهده مي کنيد که دانشگاه هاي غير انتفاعي در تک تک شهرها بدون هيچ محدوديتي و نظارتي توسعه پيدا کرده اند.

رئيس دانشگاه آزاد آزادشهر افزود: شما تصور کنيد مثلا دانشگاهي در همسايگي ما وجود دارد که در گرايش عمران در مقطع کارشناسي ارشد دانشجو مي پذيرد اما دريغ از داشتن يک هيئت علمي و اي دريغ از داشتن يک نظارت جدي، اين مسائل باعث شده است ، دانشگاه آزاد به يک فضايي وارد شود که براي جذب دانشجو تلاش کند.

وي در ادامه بيان کرد: اين جذب دانشجو در اين بازار رقابتي ، متاسفانه يکي از آسيبهايي است که ريشه اش در خارج از داشگاه آزاد است. آسيب ديدن کارهاي تحقيقاتي يکي از نتايج اين اوضاع است.

حسيني خاطرنشان کرد: ما خوشبختانه در دانشگاه آزاد آزادشهر، بخصوص از زماني که بنده سرپرستي را بر عهده گرفتم، بطور جدي مصمم هستيم که کيفيت را فداي شرايط موجود نکنيم. در همين راستا دوستان ما کارهاي خيلي خوب وجدي اي را شروع کرده اند.
رئيس دانشگاه آزاد آزادشهر ادامه داد: در بحث رشته هاي علوم انساني دانشگاه آزاد آزادشهر تقريبا قطب علمی استان گلستان مي باشد و تلاش ما اين بوده است تا پايان نامه ها کاربردي باشد.

وي افزود: پايان نامه ها بايد کاربردی باشد و مشکلات جامعه را شناسايي کرده و برای برطرف کردن آنها راهکار ارائه کنند. در همين راستا، بنده چند روز پيش جلسه اي با يکي از دوستان داشتم و قرار شد انشا ا... همايشی يک روزه در مورد آمايش سرزميني شهرستان آزادشهر و راميان بگذاریم و پتانسيلها و ظرفيتهاي توسعه اي شهرستانها را شناسايي و مسیر برنامه ریزی ها را مشخص کنیم.
حسینی در ادامه گفت: هدف اصلي و چشم انداز ما اين است که در بحث اقتصاد مقاومتي و اشتغالزايي، شناسايي کنيم در شهر و شهرستان ما، در چه زمينه اي مي توانيم با حداقل سرمايه گذاري، هم توليد داشته باشيم و هم اشتغال ايجاد کنيم و انشا ا... در نيمه اول سال این ۹۶ را برگزار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر اعلام کرد : با تجربه ای که در خارج از کشور بدست آورده ام و علاقه ای که دارم سعی کردم در رشته تحصیلی خودم، پایان نامه ها را به سمتی ببرم که کاربردی باشد و مسیر پایان نامه ها را از حالت کاملا تئوری به مسیر تئوری – کاربردی تغییر دهم.

وی ادامه داد: مثلا بنده شهرستانهاي استان گلستان را تقسيم بندي کرده ام ، روي بحثهاي زلزله اي ، روي بحثهاي تحليلهاي خطر، آسيب پذيري ها لرزه اي که داريم، داریم شهر به شهر کار مي کنيم تا يک نقشه جامع و خوبي براي استان گلستان آماده کنيم و اين برنامه جدي من است.
حسینی در پایان سخنانش در رابطه با همراهی همکاران در مسیر جهت دهی پایان نامه ها به سمت حل مشکلات جامعه اعلام کرد: تعدادي از همکاران ما در اين مسئله خيلي جدي هستند و تعدادي از همکاران ما طبق علايق خود روي پايان نامه هاي تئوري کار مي کنند.