Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مشروح بیانات امام جمعه آزادشهر در خطبه های نماز جمعه 27 اسفند 1395 در این گزارش آورده شده است. عناوین سخنان وی، معرفی عید نوروز توسط احادیث شیعه، دعوت برای کمک به نیازمندان، حفظ محیط زیست، کمک به تمیزی شهر، ارزش و جایگاه زنان، اتحاد برای حفظ انرژی هسته ای و احساس مسئولیت نکردن همه افراد برای کاندید شدن در شورای شهر می باشد. 

به گزارش تیتر آزاد، حجت اسلام والمسلمین عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر امروز در خطبه ی اول نماز جمعه بعد از دعوت خود و مومنین به تقوای الهی اظهار کرد: چند روز دیگر عید نوروز را در پیش داریم و در روایات ائمه نیز به اهمیت این روزها اشاره شده است.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: امام علی (ع) در خصوص نشانه عید می فرمایند؛ هر روز که گناه نکنید آن روز برای شما عید است.

امام جمعه آزادشهر افزود: در خصوص عید نوروز امام صادق (ع) روایات متعددی دارد، امام در جایی به شیعیان می فرماید؛ نوروز که می آید نا اتظار فرج قائم آل محمد هستیم ، زیرا نوروز از روزهای ما و شیعیان ما می باشد، شما آن را از دست داده اید و پارسیان آن را نگه داشته اند.

وی در ادامه روایات نقل شده از امام صادق (ع) گفت: امام در جایی دیگر بیان می کند؛ نوروز ما همه ی روزها است، دوستدار اهل بیت همه روزش نوروز است.

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: روزی معلی ابن خنیس به محضر امام صادق (ع) رفتند، امام صادق به او گفتند می دانی امروز چه روزی است، معلی گفت خیر ، امام فرمودند؛ این روز که آن را نوروز می نامند روزی است که قائم ما ظهور می کند، روزی است که خداوند متعال از بندگان بیعت گرفت که او را اطاعت کنند و برای او شریک نیاورند، روزی است که خورشید در آن برای اولین بار طلوع کرده است.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: نوروز روزی است که امام علی بر شانه پیامبر بالا رفت و بتهای خانه کعبه را به پایین انداخت و آنها را نابود کرد. نوروز روزی است که امیرالمومنین در جنگ نهروان پیروز شد، نوروز روزی است که پیامبر اکرم دستور داد تا مردم با امام علی به عنوان امیرالمومنین بیعت کنند. نوروز روزی است که دجال کشته خواهد شد.

وی افزود: این روز اعمالی دارد که در کتاب مفاتیح آورده شده است. از جمله اعمال وارده در این روز، غسل، پوشیدن لباس تمیز و نو، عطر و گلاب زدن، ۲ تا ۲ رکعت نماز مستحبی، خانه تکانی که اصل خانه تکانی دل است تا همه ی کدورت ها و ناراحتی ها که نسبت به همدیگر داریم پاک نمائیم .

حجت الاسلام شهابی در ادامه گفت: چه خوب است با آمدن سال نو کدورت ها را کنار گذاشته صله رحم و دیدارمومنین رفته و دوستی ها را محکمتر کنیم. به دیگران توجه کنیم به خصوص افرادی که مشکل اقتصادی دارند. آنهایی که توانایی مالی دارند ، به همنوعان خود توجه کنند و دست آنها را بگیرند.

خطبه دوم:

امام جمعه آزادشهر در خطبه دوم بعد از دعوت به تقوای الهی اظهار کرد: ۲۹ اسفند برابر است با ۲۰ جمادی الثانی که سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) است و این روز را به نام روز زن و مادر نامگذاری کرده اند و از همین تریبون این روز را به زنان فاطمی و همه زنان و مادران تبریک می گوییم.

وی ادامه داد: با تولد حضرت زهرا خداوند به انسانها نشان داد که یک زن می تواند در بالاترین جایگاه بشری قرار گیرد.

حجت الاسلام شهابی افزود: امروز دشمنان با روشهای مختلف برای تخریب زنان به میدان آمده اند. دشمن با نام حقوق زنان می خواهد راه و روش جاهلیت را زنده کند و زنان را به ابتذال بکشد و از آنها استفاده ابزاری کند.

امام جمعه آزادشهر تصریح کرد: اگر زنان ما راه حضرت زهرا را در پیش بگیرند و ایشان را الگوی خود قرار دهند، جایگاه زن حفظ خواهد شد و دشمنان ناکام خواهند ماند.

وی با اشاره به روز ۲۹ اسفند و سالروز ملی شدن صنعت نفت اعلام کرد: ۲۹ اسفند روزی است که مردم ایران برای ملی شدن صنعت نفت متحد شدند و توانستند آن را از حلقوم استکبار بیرون بکشند. امروز هم صنعت انرژی هسته ای شبیه به آن واقع است و باید حق خود را با ایستادگی و یکپارچگی از مستکبران بگیریم.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: فرق امروز با آن سالها در این است که امروز دشمنان نقاط ضعف و قدرت ملت ایران را می داند و ما هم باید نقاظ ضعف و قدرت خود و دشمن را بشناسیم و نقاط ضعف خود را تقویت کنیم و از نقاط ضعف دشمنان بر علیه آنها استفاده کنیم. اگر امروز کمی کوتاه بیاییم دشمنان پیروز می شوند، ما باید مثل دفاع مقدس با قدرت جلوی آنها ایستادگی کنیم.

امام جمعه آزادشهر در خصوص حفظ منابع طبیعی و جنگلها بیان کرد: برای حفظ منابع طبیعی و جنگلها دقت کنید تا در سالهای آینده استان گلستان تبدیل به بیابان نشود. اجازه ندهیم به خود و به دیگران تا محیط زیست ما را تخریب کنند.

وی در خصوص انتخابات خاطرنشان کرد: سال ۹۶ انتخابات در پیش داریم و این روزها در فضای مجازی می بینیم که تنور انتخابات شوراها گرم شده است. از مومنین و متدینین درخواست دارم، افرادی که تخصص لازم را دارند و این شایستگی را در خود احساس می کنند که می توانند برای شهر مفید باشند کاندید شوند.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: افرادی که احساس می کنند رای چندانی ندارند وارد میدان نشوند تا تعداد کاندیداها خیلی زیاد نشود و مسئولین به مشکل نیفتند. متاسفانه شنیده می شود که حدود ۷۰-۸۰ نفر اعلام آمادگی کرده اند که برای کاندید شدن نام نویسی کنند و این در شان این شهر نیست.

امام جمعه آزادشهر افزود: افراد متدین، لایق و شایسته، متخصص، مذهبی و خدا ترس و کسانی وارد میدان شوند که به درد شهر و مردم می خورند و برای فقط خدمت بیایند. اگر مشاهده کردید که افراد شایسته تر از شما در بین متدینین هستند این تکلیف از دوش شما برداشته خواهد شد.

وی در آخر به همشهریان در خصوص تمیز نگه داشتن شهر گوش زد کرد و گفت: مامورین شهرداری برای تمیزی شهر تلاش بسیاری می کنند، شما هم سعی کنید آنها را یاری کنید و شهر را زیبا نگه دارید. متاسفانه از کنار رودخانه که رد می شوی زباله های زیادی در آن دیده می شود که این در شان فرهنگ مردم این شهر نیست. خدای نکرده اگر این نازیبایی ها در فضای مجازی منتشر شود و شهر شما اینگونه به دیگران معرفی شود، این برای همه وجهه خوبی ندارد.

انتهای پیام/