Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

  یکی از کارگران معدن زغالسنگ زمستان یورت غربی خبر داد: ایمنی معدن استاندارد کافی را ندارد و متاسفانه امروز یک کارگر بخاطر ریزش سنگ از ناحیه سر و کتف و گردن آسیب دید.

به گزارش تیتر آزاد، یکی از کارگران معدن زغالسنگ زمستان یورت غربی واقع در جاده آزادشهر – شاهرود در خصوص وضعیت پرداخت حقوق این شرکت در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با اینکه شغل معدنچیان جزء مشاغل سخت به حساب می آید اما حقوق ما ماهانه ۸۰۰ هزار تومان است و با احتساب مزایا و غیره به یک میلیون ۱۰۰ هزار تومان در ماه می رسد.

این کارگر معدن ادامه داد: متاسفانه شرکت زمستان یورت در پرداخت همین حقوق اندک نیز، ما را اذیت می کند. بدهی شرکت به کارگران خیلی زیاد شده است. از سال ۱۳۹۳ حقوق برج های ۱۰-۱۱-۱۲ به اضافه سنوات ما مانده است. شرکت می گوید سنوات را در آخر همکاری پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ نیز از کل عیدی و پاداش فقط ۲۰۰ هزار تومان را پرداخت کرده اند ( سنوات نیز پرداخت نشده) . عیدی و پاداش سال ۹۴ با احتساب قانون کار یک میلیون و ۴۲۴ هزار تومان بوده است.(البته باید بگویم کارگران این معدن در سال ۹۴ یک ماه را در اعتصاب بوده اند.)

معدنچی آزادشهری افزود: این شرکت در سال ۱۳۹۵ نیز ۴ ماه حقوق، به کارگران بدهکار است.( بعلاوه سنوات)

وی در پاسخ به سوال، وضعیت بیمه کارگران در این شرکت چگونه است؟ خاطرنشان کرد: تا سال ۱۳۹۳ که این شرکت پیمانکاری بود وضعیت بیمه خوب بود و به موقع پرداخت می شد اما از سال ۱۳۹۴ که این شرکت با مدیریت دولتی اداره می شود و طبق شنیده های ما ۷۰ درصد آن شخصی و ۳۰ درصد دولتی شده است حق بیمه ها درست ریخته نمی شود.

این کارگر زغالسنگ ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ این شرکت ۵ ماه و ۱۲ روز حق بیمه پرداخت کرده است و در سال ۱۳۹۴ نیز بیمه ماه های دی، بهمن و اسفند پرداخت نشده است.

معدن کار آزادشهر در پاسخ به سوال ، ایمنی معدن چگونه است تصریح کرد: ایمنی معدن استاندارد کافی را ندارد و متاسفانه امروز یک کارگر بخاطر ریزش سنگ از ناحیه سر و کتف و گردن آسیب دید.

وی افزود: خوشبختانه این همکار ما آسیب جدی ندیده است اما مشکل آنجاست که این شرکت به تازگی کارگران را بصورت آزمایش بکار می گیرد. کارگران آزمایشی ۴ تا ۵ ماه باید کار کنند تا بعد از این مدت برای آنها بیمه ریخته شود و حقوق آنها با قانون کار پرداخت شود.

کارگر معدن زمستان یورت غربی ادامه داد: این کارگر مصدوم شده ۳ ماه است که مشغول به کار شده و هنوز برای او بیمه ای ریخته نشده است و ۲۵ اسفند که ما حقوق برج ۸ را گرفتیم او برای یک ماه خود ۲۰۰ هزار تومان حقوق دریافت کرد.

وی در پایان با خنده ی تلخی اعلام کرد: بطور معمول به کارگران معدن زغالسنگ باید شیر داده شود اما متاسفانه ما هنوز یک قطره شیر هم از این شرکت دریافت نکرده ایم. مشکلات ما زیاد است و ما بارها گفته ایم اما انگار مسئولین صدای ما را نمی شنوند.

تیتر آزاد از مسئولین استانی درخواست دارد که به وضعیت حقوقی و بیمه ای این کارگران سخت کوشش رسیدگی کند و از بکارگیری افراد محتاج بصورت برده آزمایشی جلوگیری نمایند.

انتهای پیام/